2011. október 5., szerda

Julcsi patchwork takarója 1. rész

Hát nekiálltam, hogy elkészítsem első patchwork munkámat.... Eddigi tapasztalataim alapján ez nagyon nagy munka, sokkal nagyobb,  mint gondoltam. Azt hiszem eltart majd egy ideig, míg elkészülök vele.... :) De azért megmutatom, hogy hol tartok most.
Először is kitaláltam, hogy 15cmX15cm-es négyzetekből fogom elkészíteni a takarót. Találtam itthon nagyon olcsón, még az Ikeában vásárolt különféle színű, de ugyanazon szövet anyagokat. Jó élénk színűek :)
Papíron megterveztem, hogy kb. mit is szeretnék, majd kiszabtam ennek megfelelően a négyzeteket. Már ez nem volt annyira egyszerű, és gyors, mint azt gondoltam.... :) A takaró rövidebbik oldala 8, hosszabbik oldala 12db négyzet.


Mikor meg volt az összes négyzet, akkor kiraktuk a nappaliban a takarót, és próbáltuk bejelölni rajta, hogy melyik négyzetre kerüljön valamilyen minta, és hogy az a minta mi is legyen pontosan. Úgy döntöttünk, hogy színes filcből készítünk a takaróra díszeket, levél, virág és szív applikációkat. Néhány négyzetet azóta kicserélgettünk, de valahogy így nézett ki. A papírzsebkendők jelölik a mintás négyzeteket. :)





A nagy tervezés megbeszélés és színkiválasztások után én megrajzoltam a levél-virág-szív mintákat a filc anyagokra, Bogi pedig kivágta őket.
Miután elkészültek a szép kis mintáink, a következő lépés az volt, hogy a tervrajz szerinti négyzetekre rávarrtam az adott mintát. A tervek szerint a takaró 6 db elemből fog összeállni és mindegyik elem 4X4db négyzetből áll, ami azt jelenti, hogy összesen 96db négyzetünk van. Először összevarrtam az első 4X4-es blokk első sorának elemeit, azaz egy 4db négyzetből álló csíkot kaptam. Ezután összevarrtam a blokk másik három ilyen csíkját is. Ez így néz ki:

Ne felejtse el senki, hogy minden anyagot be kell avatni szabás előtt, azaz ki kell mosni, mert az anyagok összemehetnek, megnyúlhatnak! Nagyon fontos az is, hogy minden varrás előtt ki kell vasalni az anyagot, mert nekem még így vannak elcsúszások a varrásokban...nem vagyok elég gyakorlott sajnos. Szóval ezeket a sorokat most szépen ki kell vasalni, hátoldalukon levasalni az összevarrt széleket, majd a tervrajznak megfelelően a sorokat egymáshoz kell varrni. 
Ha a sorokat összevarrtuk, akkor elkészültünk a már említett 6 darabunkból az 1. darab mintás oldalával. Ehhez a darabhoz kiszabtam egy azonos méretű darabot a vatelinből, amit bélésnek szántam és a világoskék flanel anyagból, ami pedig majd az egész takaró hátoldala lesz. A négyzetes felső részt összetűztem a vatelinnel és a flanellal és összevarrtam őket, de csak azon a két oldalán, ahol majd egy-egy másik 4X4-es blokkhoz fog csatlakozni. Azt a két oldalát, ami majd az elkészült takaró szélére fog esni, azt nyitva hagytam, mert terveim szerint akkor fogom majd végigvarrni, ha már mind a 6 db egyben lesz, hogy szép egyenletes legyen a széle. Lehet, hogy ezt igazából nem így csinálják a gyakorlott patchwork-ösök, de én mindig a saját fejem után megyek.... :)
Közben készítettem a lila színű négyzetekre citromsárga betűket, amiket ráapplikáltam a lila anyagra. Julcsi neve kész van. :)

És így néz ki a három réteg összevarrva:




Hát itt tart most a nagy takaró projekt. El kell készítenem még 4db ilyen 4X4 négyzetből álló blokkot, azután ezt a 6darabot összevarrni, a szélein visszahajtani a kék flanelt, levarrni és már kész is a gyönyörű, színes, modern patchwork takaró Julcsinak. :)
Ha kész lesz, akkor megmutatom..... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése