2011. június 21., kedd

Kuglóf

Miután jól belejöttem a kenyérsütésbe, kedvet kaptam a kuglófhoz is. Sütöttem már régen is, de csak kevert tésztásat, szerettem volna kipróbálni az igazi, kelt kuglófot.
Receptem a következő:
500g liszt
kb. 2,5 dl langyos tej
kb. 5dkg olvadt, puha, de nem folyékony vaj, vagy margarin
csipet só
kb. 8dkg porcukor
1 cs. vaníliás cukor
1 tojás sárgája
1 cs. instant élesztő
1 teáskanál kristálycukor
mazsola
kakaópor (nem cukrozott!)
Az élesztőt felfuttatom egy kis tejjel és a teáskanál kristálycukorral. A hozzávalókat beleraktam a kenyérsütő gépbe, elindítottam a csak tésztadagasztás programot (de ezt meg lehet csinálni könnyen kézzel is, csak én lusta voltam :) ). 30 perc alatt nagyon alaposan megdagasztja, majd hagytam 30 percig a gépben megkelni (a kelesztési idő a program szerint 1 óra hosszúságú, de elég a 30 perc kelesztés). Nagyon szépen feljött a tészta, kivettem, jól átgyúrtam kézzel, két részre osztottam. Az egyik felébe puha mazsolát lehet gyúrni (én nem tettem, mert nem volt itthon mazsola), a másik részébe pedig kakaóport kell beledolgozni. Utána ki kell mindkettőt nyújtani henger alakúra, mintha kígyót formáznánk gyurmából :) és szépen összesodorni a két tésztakígyót. A két végét ha összefogjuk, akkor egy szép barna-sárga tésztakoszorút kapunk. Ezt kell beletenni a margarinozott, lisztezett kuglófformába. Olyanba, aminek a közepén van ilyen felálló rész, amitől a kuglófunk lukas lesz a közepén. Na, nekem sajnos nincs ilyenem, de leleményes vagyok, ezért azt találtam ki, hogy kikentem, liszteztem egy kerek tortaformát belülről és egy üres konzervdobozt kívülről(nagyobb méretű, talán ananászos :) ), a tésztakoszorút belefektettem a tortaformába, a koszorú közepébe beleállítottam a konzervdobozt, hogy a tészta ne tudjon befelé "folyni" kelés és sütés közben és ezáltal szép magas legyen majd a kuglófom. Kb. 1 órát kelesztettem, nagyon szépen megkelt, feljött egészen a tortaforma tetejéig. Megkentem a tetejét a tojás fehérjével és nagyon forróra előmelegített sütőbe tettem kb. 10 percre, míg megpirult a teteje, ezután csökkentettem a sütő hőmérsékletét 100 fokra és sütöttem még kb. 20-25 percig. Félidőnél kivettem a közepéből a konzervdobozt.
Nem teljesen kuglóf formájú, inkább koszorú, de nagyon finom lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése