2011. április 12., kedd

Húsvétolás

Üdvözlök mindenkit! Azt hiszem, hogy ezt a bejegyzést már nem sokan fogjátok olvasni Húsvétig, de nem baj, talán jövőre valaki megtalálja és hasznosítani tudja majd. :)
Nagyon egyszerű és szerintem nagyon mutatós tojásfát készítettem, olyat, ami talán több évig is bírni fogja a Húsvéti bevetést. Ezen kívül a lányaim készítettek 3db ajándék hímestojást, csináltunk még kis gipszállatkákat és készül majd néhány tojáskoszorú is,és tojásfej emberke, de arról majd holnap, mert azok még nincsenek kész.

Tehát. A kellékek:
faágacska, barackbefőtt konzervdoboza, gipsz, kiöntőforma, akrilfestékek, drót, drótvágáshoz és hajlításhoz fogó (ezt alternatív módon másra is fogjuk használni...), kölömböző méretű hungarocell-, és/vagy papírtojások (természetesen lehet igazi, kifújt tojás is az ügyesebbeknek, gyerekekkel könnyebb volt a kevésbé törékennyel dolgozni),színes, vagy natúr fa gyöngyök(én ezeknek egy részét is festettem)színes szalag, hurkapálca, vagy fa sasliknyárs...


És akkor a készítés menete:
A konzervdobozba gipszet öntünk, abba beletesszük a formás ágacskánkat, beigazítjuk és én rögzítettem a két fogó segítségével, amíg megkötött a gipsz.


Ha már gipszezünk, akkor a lányok a kedvéért készítettünk kiöntőformával állatkákat, amiknek drótból hajlítottam akasztót.


Miután a gipsz megkötött, a fa tövéhez földet szórtam, abba búzát vetettünk, amit csak nagyon vékonyan takartunk be földdel, így gyorsan ki tudtak bújni a kis növénykék.

Szép, napos ablakba tettem, locsolgattuk, és közben elkészültek a tojások is.
A hungarocell tojásokat be lehet vonni szalvétával a festés előtt, de én csak az egyiket csináltam így, akril festék tökéletesen befogja, fedi a hungarocellt is. A tojásokat is és a fagyöngyöket is könnyebb úgy festeni, ha egy hurkapálcára, vagy sasliknyársra fűzzük őket. A pálcát megfogva a festés gyorsan megy és a száradás is kényelmesebb, praktikusabb. Festés után egy hungarocell kockába, vagy szivacsba szúrhatjuk a pálcákat.
Íme a gyöngyök festve, száradás közben:

És a nagy, bordó, hungarocell tojás is:


A kicsi papírtojások ilyen szépen száradtak:
Ez után már csak a mintát kellett a tojásokra megfesteni. A búza nekem 5 nap múlva már ilyen szépen virított a fám tövében:

A lányok pedig ajándékot is készítettek. Mindegyik tojás egyik felét Emese, másik felét Virág díszítette ki. Mikor megszáradt, ragasztottunk rá körben vidám szalagot masnival és akasztónak zöldre festett raffiával. Gyönyörűek lettek szerintem :)

Egyik oldal:

 Másik oldal:
Így is:

És ilyenek a teljesen kész ajándéktojások:

Néhány képen láthattok zöld kreppapírt. Azért van a kellékek között, mert a búza helyett abból is készíthetünk "füvet", ha késésben vagyunk, vagy nincs búzánk.
A tojáskoszorúval, tojásfej emberkékkel később jövök :)
Jó barkácsolást! Kellemes időtöltést! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése